Tourism Malaysia kiest voor USP Marketing PR

Tourism Malaysia heeft na een pitch waarbij zes bureaus betrokken waren, USP Marketing PR geselecteerd. USP wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van een intensieve communicatiestrategie richting de Benelux travel trade, pers en consument. USP gaat in de Benelux marketing en pr doen voor Maleisië. Om de naamsbekendheid te vergroten en Maleisië te positioneren als een aantrekkelijke bestemming voor zowel de luxe reiziger als de backpacker, zet het Amsterdamse bureau joint promotions, business to business communicatie en PR activiteiten als persberichten, persevenementen en persreizen in.

Jeannette Spits, strategisch directeur USP Marketing PR: “Wij vinden het een hele mooie uitdaging om voor het fascinerende Maleisië aan de slag te gaan. Omdat Maleisië een hele geschikte bestemming is voor zowel de ervaren reiziger als de nieuwkomer, zitten we vol met ideeën om inspiratie, toegespitst per doelgroep, over te brengen”. Cultural affairs counsellor van Tourism Malaysia, Rosman Ahmad: “Na een zorgvuldige selectie, hebben we unaniem voor USP Marketing PR gekozen op grond van hun knowhow op het gebied van marketing en communicatie, enthousiasme en hun creatieve input”.

Van januari tot september 2009 verwelkomde Maleisië in totaal 17,3 miljoen toeristen ten opzichte van 16,3 miljoen in dezelfde periode vorig jaar, een stijging van 6,4%. Met name vanuit Nederland is de afgelopen jaren het aantal toeristen explosief gestegen. Van januari tot september trok Maleisië 84.776 Nederlandse toeristen ten opzichte van 66.130 in 2008, een stijging van 28,2%. Het aantal Belgische toeristen dat Maleisië jaarlijks bezoekt is stabiel en ligt rond de 12.000. De airlift is uitstekend: vanaf Amsterdam vliegen KLM en Malaysia Airlines dagelijks rechtstreeks naar Kuala Lumpur.

Reageer

Je e-mailadres zal niet gebruikt worden. Verplichte velden worden met een * weergegeven

Voer hieronder je reactie in *